Iguazú watervallen en Paraguay - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Annemieke Borgonjen - WaarBenJij.nu Iguazú watervallen en Paraguay - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Annemieke Borgonjen - WaarBenJij.nu

Iguazú watervallen en Paraguay

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

04 Juni 2010 | Brazilië, Florianópolis

Hoi allemaal,

hier een berichtje vanuit Brazilië. Ik ben gisteren na een lange busreis beland in Florianópolis. Het is een plaats met veel surfstranden. Echter het is nu winter en het regent veel, dat betekend dus, snel naar het noorden, waar het lekker warm is en ik van het strand kan genieten. De afgelopen week heb ik een geweldig natuurwonder mogen bekijken. De Iguazúwatervallen.
Nadat ik een busreis had genomen vanaf Buenos Aires naar Iguazú besloot ik om de eerste dag een tour te pakken waarbij ik een stukje van Paraguay kon bezoeken, naar de bekende Itaipú dam en de Braziliaanse kant van de watervallen. Er werd mij aangeraden deze eerst te bezoeken om vervolgens de Argentijnse kant te bekijken. En dit is ook zekers waar. In Paraguay was het straatleven al weer heel anders dan in Argentinië. Het was veel hectischer, veel straatverkopers, kleine tentjes op straat, een grote chaos. We bekeken een marktje en vervolgden onze tour naar de Itaipú dam. Een enorme dam die gebruikt maakt van de kracht en het water van Iguazú watervallen. Waarbij ze op deze manier 25% van de Braziliaanse elektriciteit voorzien en 80% van de Paraguayse elektriciteit. Het is de werelds grootste export in elektriciteit.

Na een heerlijke lunch vervolgende we onze tour richting de Braziliaanse kant van de watervallen. Een prachtige panorama van de watervallen. Erg indrukwekkend.
De volgende dag bezocht ik de Argentijnse kant van de watervallen. Ik stond letterlijk met open mond te kijken. Wat een kracht! We konden met een treintje tot bovenaan de watervallen komen. Je werd wel erg nat, maar dat was zeker de moeite waard. Vervolgens heb ik de hele dag rondgehangen in de park, prachtige watervallen gezien, regenbogen, jungle en prachtige dieren als blauw met gele vogels en vlinders in alle kleuren. Om deze mooie, zonnige dag te eindigen besloot ik een boot te pakken om vlakbij de watervallen te kunnen komen. Klets en kletsnat kwam ik vervolgens uit de boot. Hier had ik gelukkig al op gerekend en ik had al droge kleren mee genomen. Diezelfde avond nam ik de bus naar Florianópolis. Nu duimen op veel zon zodat ik mijn laatste weken nog lekker op het strand kan doorbrengen.

Mijn laatste berichtje volgt over een aantal weken en dan vlieg ik hopelijk weer veilig terug naar huis.

Veel liefs

  • 05 Juni 2010 - 08:25

    Corrien:

    Heej meis, wat een prachtige foto's! Zo had ik mij de Niagra-watervallen ook voorgesteld, maar dat was helemaal volgebouwd met flats en casinio's! Dit is echt puur natuur1 Super! Geniet van de zon, doen wij hier ook ;-) Dagdag. X

  • 05 Juni 2010 - 08:33

    Vincent:

    Wauw Annemiek! Wat zie je weer een hoop! Ik ga in juli naar China trouwens voor een maandje! Veel zin in!

    X
    Vin

  • 06 Juni 2010 - 13:48

    Ellen:

    Wow wat een 'natuurgeweld'.
    Prachtig!
    Wij genieten dit weekend ook van het lekkere weer.
    x Ellen

  • 07 Juni 2010 - 08:15

    Astrid:

    Hoi Annemieke,

    Ziet er allemaal weer geweldig uit. Super al die watervallen.

    Heel veel plezier de laatste paar weken en alvast een goede terugreis.

    Gr. Astrid, Robin en de kids

  • 08 Juni 2010 - 09:15

    Annet:

    Hee hoi,

    Ziet er weer supermooi uit! Geniet van het mooie weer, hier is het helaas al weer wat minder.

    X Annet

  • 09 Juni 2010 - 11:10

    Anuska:

    Wauwwww wat onbeschrijvelijk mooi zeg die watervallen!!!

    Tot snel he!!

    Liefs Anoes & Johann en dikke knuffel van Finn

  • 10 Juni 2010 - 09:26

    PA En MA:

    Wat een prachtige natuur De regenboog met jouw erop is toch een prachtige foto om naar terug te zien Geniet van alle mooie dingen om je heen en wees voorzichtig Veel liefs en een dikke pakkert van Pa en Ma.

  • 11 Juni 2010 - 06:28

    Lammy De Boer:

    Hoi Annemiek, ik lees dat je 25 juni terugkomt,
    maar hoorde van Floor dat je aansluitend nog een korte vakantie hebt.
    Ik wens je een goede terug vlucht en misschien gauw tot ziens.
    Lammy

  • 11 Juni 2010 - 13:50

    Fredy:

    Geweldig Annemieke, geniet nog even en een goede terugreis!!!

    Liefs uit Beemte-Broekland

  • 11 Juni 2010 - 14:19

    Wim En Betsie:

    Hoi Annemieke
    Wat een prachtige watervallen.
    Maar ook fijn dat je 25juni weer thuis komt.

    Groetjes Wim en Betsie.

  • 16 Juni 2010 - 19:10

    Liset:

    En? Ga je op Argentijnse tangoles als je terugkomt? (best een aanrader, als je tijd hebt om tussendoor thuis te oefenen ten minste...)

  • 22 Juni 2010 - 15:35

    Chris:

    Dag Annemieke, ik weet niet of je nog weet wie ik ben, ik ben één van de 2 belgen die samen met U de inca trail gedaan heeft. Ik vind dat je nog op prachtige plaatsen geweest bent je hebt heel mooie foto's. Geniet nog van uw 3 laatste dagen, Tom die komt over 18 dagen terug naar Nederland. Groetjes Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Florianópolis

Annemieke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 74806

Voorgaande reizen:

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Mijn zesde reis

Landen bezocht: