Laatste weken - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Annemieke Borgonjen - WaarBenJij.nu Laatste weken - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Annemieke Borgonjen - WaarBenJij.nu

Laatste weken

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

23 Juni 2010 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hoi allemaal,

morgen zal mijn laatste dag in Zuid-Amerika zal, althans voorlopig. Morgenavond pak ik om half acht het vliegtuig en land ik rond drie uur in Nederland. Hopelijk gaat alles voorspoedig.

De laatste drie weken van mijn reis heb ik doorgebracht in Brazilië. Ik had gehoopt op heerlijk strand weer en eindigen met een vakantie binnen mijn lange reis. Helaas is het hier winter, wat betekend dat niet elke dag volop de zon schijnt. Echter de eerste twee weken verbleef ik in Florianópolis. Een grote plaats, 16 uur onder Rio de Janeiro. Een prachtige plaats met mooie stranden. Ik heb lange wandelingen gemaakt, veel op het strand gelegen (als het weer goed was) een boottripje naar de watervallen gemaakt en zelfs gegeten van de heerlijke, goedkope oesters die ze hier volop kweken. Ik zat in een fijn hostel en heb wederom weer volop mensen ontmoet. Na twee weken besloot ik verder te trekken naar Rio de Janeiro. De eerste dagen waren prachtig. Helaas de laatste dagen wat minder. De eerste wedstrijd in de worldcup heb ik gekeken met een aantal nederlanders in Florianópolis in het oranje. De tweede wedstrijd hebben we gekeken op een groot scherm op het Copacabanastrand in Rio. Echter de japanners waren met meer vertegenwoordigd dan de nederlanders. Toch hebben wij mooi gewonnen.
Natuurlijk heb ik daar ook Brazilië zien spelen. Wat een spektakel!! Alsof je bij een echte wedstrijd staat te kijken, mooi sfeertje.
In Rio de Janeiro heb ik een tour gemaakt naar de favela, de sloppenwijken hier. De meeste wijken heeft de politie nu onder controle alleen een aantal wijken nog niet, daar regeren nog steeds de drugsbendes. Het is daarom aan te raden om met een tour te gaan. Was heel interessant, echter het deed me veel denken aan Bolivia.
Ook heb ik een citytour gemaakt, waaronder de Tjioca bossen bezocht, waterval, het Jezus standbeeld en Santa Theresa. Helaas was het weer erg slecht waardoor we het Jezus standbeeld niet goed konden zien en het overal erg bewolkt was. Heel misschien ga ik het morgenochtend nog bezoeken (als het weer beter is) en anders is het toch mooi dat ik er nog geweest ben.

Dit was mijn reis van de afgelopen vijf en een halve maand. Ik zal jullie nog laten weten wanneer ik weer veilig in Nederland ben aangekomen. Bedankt voor alle lieve berichtjes en wie weet zie ik jullie binnenkort weer snel. Zondag zal ik de meesten van jullie zien, want dan vier ik mijn verjaardag. Wie mij wil bereiken kan dat op dit nummer:
0570-521454. Het is het nummer van mijn ouders, zodra ik weer een mobiel heb laat ik het nummer zo snel mogelijk weten. 11 Juli zal ik naar Afrika vertrekken waarop ik hoop 11 augustus te mogen terug keren. Verder heb ik nog goed nieuws. Ik heb een baan gevonden op de Verschoorschool in Nunspeet, speciaal onderwijs. Ik kan gelijk 16 augustus beginnen. Geweldig natuurlijk!

Tot snel!!

Liefs Annemieke

  • 23 Juni 2010 - 20:52

    Vincent:

    Hey Annemiek! Wat een geweldige 5,5 maand als ik het zo gelezen heb! En helemaal top dat je meteen een baan heb. Zo zie je maar, werk genoeg :)
    Die facebook foto was idd door jou gemaakt :)
    een heeeeeeeeeeeele goeie en fijne terugreis gewenst en geniet er nog even VOLOP van!!!
    Xxxx
    Vincent

  • 24 Juni 2010 - 06:36

    Piet En Riet:

    Wat een ervaringen heb je opgedaan.
    Zo heb je al heel wat landen gezien.
    Hopende dat je je straks weer gaat thuis voelen in Nederland.
    Ee hele goede terugreis toegewenst.
    Groetjes Piet en Riet

  • 24 Juni 2010 - 07:47

    Annet:

    Hee Annemieke,

    Weer genoeg gedaan in Brazilie zo te lezen! Leukleuk.
    Scheelt dat het nu in NL wel zomer is dus dat je hier nog ff van het mooie weer kan genieten!
    Tot snel.

    x Annet

  • 24 Juni 2010 - 13:43

    Fam. Leeftink ;o):

    Hey Annemieke,

    Nou dat heb je mooi weer geflikt! 5,5 Maand van huis. Even terug en dan weer een maand op reis!
    Fijn dat je de laatste maand nog leuk gevuld hebt en nog fijner je binnenkort onze Gerdian Twan kunt komen bewonderen!
    Wij kijken uit naar dat moment!

    X Gerrit en Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Annemieke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 74805

Voorgaande reizen:

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Mijn zesde reis

Landen bezocht: